Dacă lucrați în domeniul IT și activitatea zilnică implică accesul remote al unuia sau a mai multor servere, este posibil ca la un moment dat să uitați în cel mai bun caz adresa IP sau adresa canonică a serverului (a.k.a hostname). Pentru accesarea serverelor care rulează pe Linux se pot folosi programe precum PuTTY sau Bitvise SSH Client iar pentru cele care sunt dezvoltate pe Windows ne folosim desigur de programul Windows Remote Desktop.
Nu trebuie să fiți genii să realizați că fiecare sistem de operare are propriile sale unelte, dar uneori există și minusuri care ne pot determina să căutăm alternative pentru a ne ușura munca și de ce nu, dacă există un grad ridicat de securitate, să ne putem stoca datele de logare în mod organizat. Cele două progame de management al conexiunilor remote pe care vreau să le prezint sunt mRemoteNG și Remote Desktop Manager.
mRemoteNG este un program pe care și eu îl folosesc în mediul organizațional, pentru a-mi ține evidența serverelor pe linux pe care trebuie să le administrez. Acesta este un program de tipul ”open source”, ce poate fi descărcat gratuit. Dintre protocoalele suportate enumăr aici RDP (Remote Desktop Protocol), VNC (Virtual Network Computing), SSH (Secure Shell), bătrânul Telnet (TELecommunication NETwork), HTTP/HTTPS (Hypertext Transfer Protocol) și desigur protocolul rlogin (Remote Login). Acest program este destinat utilizatorilor de Windows.
Remote Desktop Manager reprezintă ce-a de-a doua alternativă, un program cu care am luat cunoștiință prin intermediul unui utilizator mulțumit aș spune eu. Acesta din urmă oferă aceleași opțiuni ca și mRemoteNG, dar există totuși și diferențe. Programul este oferit sub două versiuni, una gratuită și una de tip ”enterprise”. O listă completă cu opțiunile oferite de cele două versiuni o aveți în cadrul acestei pagini. Lăsând acest aspect deoparte, dezvoltatorul oferă suport nu numai pentru utilizatorii de Windows, dar și pentru Linux, MacOS, Android sau iOS.
Practic, una caldă și alta rece cum s-ar spune. Până la urmă decizia vă poate aparține privind ce program să folosiți sau dacă mediul organizațional are reguli privind implementarea, atunci persoana desemnată din departamentul IT poate face această decizie. Oricum ar fi, aveți grijă unde salvați parolele, Keepass poate fi util, la fel aveți grijă si de cheile pentru SSH. Success ! :)