Cu ceva timp în urmă v-am prezentat aventura mea cu Minecraft, mai precis versiunea Bedrock Edition. În tot acest timp am explorat această versiune și chiar am interacționat cu acele nivele create de Nvidia folosind tehnologia RTX. Serverul pentru versiunea de joc Bedrock a fost online pentru ceva timp, dar în paralel am explorat și prima ”formă” a jocului ca să zic așa, Java Edition.
Jocul Minecraft Java Edition are avantajul de a fi disponibil pe toate dispozitivele cu Windows, Linux sau Macos, iar acest lucru a contribuit la dezvoltarea unor comunități pe măsură. Există numeroase pagini web precum CurseForge, Planet Minecraft sau Minecraft Mods de exemplu, care oferă access conținut terț (a.k.a 3rd party) ce poate adăuga un ”gram” de experiență jocului. În această cutie a … ”Pandorei” nu există speranța ci există un limbaj de programare destul de popular, Java, admirat de unii sau detestat de alții.
Tehnologia RTX despre care am amintit la începutul articolului nu va fi niciodată implementată pentru versiunea Java a jocului din cauza limitărilor aferente, ați ghicit, Java. Nu este un capăt de lume că nu avem RTX pe versiunea Java dar comunitatea a putut realiza anumite modificări ce modifică grafica jocului. Jocul vine la pachet cu propia versiune de Java dar pentru aceste componente terțe avem nevoie în primul rând de Java.
Din ce am observat aceste componente sunt create sub formă de fișiere cu extensia JAR, iar pentru a instala OptiFine Java este necesar. După ce ați făcut click dreapta pe fișierul Jar (nu este altceva decât o arhivă), alegeți opțiunea Open with -> Java Platform SE Binary. Acest program permite administrarea multor elemente printre care și Complementary Shaders – Unbound.
Suntem aproape gata… Arhiva obținută pentru Complementary Shaders – Unbound nu trebuie extrasă ci trebuie copiată într-o locație ce poate fi ”citită” de joc. Mai precis în locația C:\Users\NUME-UTILIZATOR\AppData\Roaming\.minecraft\shaderpacks . Desigur este ușor de înțeles că numele de utilizator este cel local de pe calculatorul vostru, mai precis din Windows. Activarea se face din cadrul jocului.
Opțiunea de a executa un server este de asemenea mai clară față de Bedrock Edition, fișierul de configurare implicit are mai multe setări ce pot fi modificate după bunul plac, în special cea care vizează cât de mare este ”nivelul” serverului ( max-world-size=29999984 ). Probabil că voi experimenta si aici.