Smart Point: o firmă pe care trebuie să o evitați

thumbs-down-icon-redDorința de a câștiga ceva, dorința de a mai adăuga ceva experiență în CV ar fi două dintre motivele de bază pentru care unele persoane ar accepta și locuri de muncă cu jumătate de normă. Indiferent de tipul locului de muncă căutat, în zilele noastre treaba asta este la fel de riscantă ca și sexul neprotejat pentru că nu știi niciodată peste ce firmă dai și cum te poate afecta psihic și financiar.

Smart Point este o firmă de consultanță în comunicare și relații publice, cu sediul în București și conform unui articol din Wall Street sau al unui articol din pr-romania.ro se pare că entitatea este stabilă și cu ceva performanță în spate care să o recomande. Ceea ce nu știu editorii de la Wall Street sau Pr-Romania este faptul că și-au clădit această bună reputație pe seama unor persoane pe care le-au dus în mod intenționat de nas doar pentru a le atinge anumite scopuri. Povestea pe care vreau să v-o aduc la cunoștiință începe pe la debutul lunii decembrie anul 2012 și respectiv de la un apel telefonic. În urma acelui apel telefonic au fost stabilite câteva repere respectiv funcția ocupată de supervizor de promoții pe raza orașului de reședință, activitățile ce trebuiau efectuate în cadrul acestei funcții, forma de plată și chiar tipul de contract oferit… respectiv de zilier !? Perioada sărbătorilor de iarnă a reprezentat apogeul promoțiilor pe la hypermarketuri, dar sarcini efective de supraveghere au fost recepționate numai pentru două promoții.

Pe toată perioada 6 – 21 decembrie atmosfera a oscilat de la cordială la tensionată și când spun tensionată mă refer la eschivări din partea unui angajat al acestei firme care era coordonatorul celor care efectuau supravegherea pe teren. Cordialitatea s-a rupt în momentul în care a trecut mai mult de o săptămână de la un termen limită stabilit, respectiv cel anunțat pentru primirea și semnarea contractului de muncă. Treaba a început să pută când același coordonator care sigur ”are și el contract de zilier” a anunțat echipa de supervizori că telefonul i s-a stricat și că poșta electronică va fi singura cale de comunicare. Prostia umană am descoperit-o în ultima săptămână din an când a trimis mailuri de pe telefon semnate ”Sent via BlackBerry from Vodafone Romania”… ceea ce a început să mă facă și mai suspicios în legătură cu Smart Point și felul cum își tratează anumiți colaboratori… dar am sperat totuși la bine. La data redactării acestui articol starea de fapt era aceeași, nimic concludent despre contract, nici măcar un banal răspuns concret la întrebările adresate.

Pierderile cauzate de acest ”loc de muncă” nu sunt prea mari și mă pot considera norocos în această direcție, doar 21 ron dat pe transportul în comun, noroc cu cursele gratuite specifice anumitor hypermarketuri căci altfel costurile creșteau… Nu același lucru pot spune despre această persoană: ”feriti-va de SmartPoint din Bucuresti, cer foarte mult dar ei nu isi respecta promisiunile,lucrez de 4 luni la ei,pentru o firma de renume am facut 8000 de km in interes de servici cu masina mea, si abia luna asta pe un contract de comodat ar trebui sa primesc o suma minima pe masina, care o astept zi de zi la bancomat si tot degeaba, ce ma dereanjeaza este ca nu au cuvant, si daca ai o problema care este in defavoarea lor, cu siguranta se vorbeste cu peretii ca ei oricum nu raspund sau mint!” – adelinab pe forumul Myjob în data de 23 ianuarie 2009. Tot pe Google am găsit și experiența lui Beny care ca și mine a ales să o posteze pe blogul personal, printr-un articol publicat în data de 18 februarie 2011: ”… daca doriti sa va angajati la Smartpoint Consulting, ganditi-va de doua ori inainte de a o face, exceptie facand cazul in care vreti sa lucrati “la negru”, situatie in care o puteti considera companie serioasa. DE REGULA se tin de cuvant.”

Stimată firmă Smart Point din București atitudinea infectă emanată de angajații din subordine mi-a dat de înțeles cum anume vă ridicați cota pe piață, dar din păcate observ că achitarea unei sume care osciliează în jurul a 100 ron, conform celor afirmate de același coordonator, reprezintă un stres financiar prea mare ce poate cauza un dezechilibru intern. Se pare că prescripțiile privind onestitatea și respectul nu se aplică la toți colaboratorii. Singurul regret pe care îl menționez aici este faptul că au fost obținute niște date personale de la echipa de supervizori recrutată în decembrie 2012 deci păstrați aproape orice dorință de apela și la metode legale dacă este cazul.

Editare ulterioară: nu știu dacă au citit articolul de pe acest blog sau pur și simplu printr-un anume miracol și-au adus aminte că trebuie totuși să plătească munca prestată, dar cei de la Smart Point au efectuat plata în contul personal deschis la o bancă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *