De la un simplu motor de căutare pentru pagini web, Compania Google a ajuns astăzi o entitate ce acoperă segmente precum servicii de mail și cloud, platformă multimedia, producător al unui sistem de operare pentru dispozitive mobile și nu în ultimul rând cireașa de pe tort, rețeaua de socializare Google Plus. În paralel cu această dezvoltare și cantitatea de date cu caracter personal care ajung să fie gestionate de Google au crescut și nici nu trebuie să mă credeți pe cuvânt ci trebuie doar să accesați Google Dashboard.
După cum bine se știe, Google nu este un mare fan al navigării anonime pe internet, lucru dovedit de sistemul lor de bannere, care aruncă o umbră de nesiguranță și asupra datelor personale pe care le-am oferit de bunăvoie de-a lungul timpului. Pentru a îndulci situația, dacă se poate spune așa, Google s-a gândit totuși să ofere utilizatorilor mijloace prin care să gestioneze interacțiunea cu serviciile companiei, inclusiv după trecerea în neființă.
Conform unui articol publicat pe blogul companiei, Google a conceput o unealtă menită să ofere un management asupra datelor personale, Inactive Account Manager. Cu ajutorul ei puteți stabili după cât timp un cont poate fi clasificat ca inactiv și respectiv șters sau alterntiv puteți să transferați aceste date unui alt cont Google. Indiferent de opțiunea aleasă utilizatorul va fi notificat prin mail sau SMS de schimbarea ce se dorește a fi realizată.