Cam atât cu Urban Terror 4.2

urbanterror-iconDe câteva luni încoace echipa din spatele jocului Urban Terror a lansat spre testare publică, după cum mi-a spus unul dintre membrii echipei, versiunea 4.2 a jocului lor de tip FPS bazat pe motorul grafic ioQuake3. De la bun început vă spun că jocul este unul cu sursă închisă, nu este el un Counter Strike dar nici ceva peste care să treci cu vederea… sau cel puțin așa credeam despre versiunea 4.2.

Jocul a fost testat atât sub Windows 7 Ultimate cât și sub openSUSE Linux, același procesor umil cu frecvența de 2 Ghz, aceiași 2Gb de RAM și aceiași placă video Nvidia GeForce 9400 GT. Din perspectiva elementelor de noutate am subliniat la momentul potrivit că 4.2 aduce îmbunătățiri de ordin grafic, o componentă de actualizare automată a jocului precum și noi moduri de joc. Pe lângă acestea dezvoltatorii jocului au mai menționat introducerea de măsuri împotriva celor care trișeasă sau celor care folosesc un nume de clan fără să fie membru. Sună bine nu?

Realitatea este din păcate alta. Se poate trece cu vederea tipul licenței aferent jocului, la urma urmei este gratuit și pentru unii doar asta contează sau faptul că este un beta public, dar din păcate anumite lucruri precum oscilația cadrelor din joc (Frames per second), atacurile de tip DrDOS și reticența celor care dezvoltă jocul de a asculta mai mult nu poate fi ignorată. Un verdict și mai elocvent este dat de numărul serverelor care rulează versiunea 4.2. Conform listei, din cele aproximativ 1100 servere active, puțin peste 900 folosesc și acum versiunea veche 4.1 (sau 4.1.1) pe când doar 100-150 folosesc versiunea 4.2.

Personal apreciez munca depusă de acești oameni, dar în egală măsură sunt de părere că atunci când nu își respecți persoanele din jur nu poți avea pretenția să îți fie aproape și să te ajute. Din perspectiva schimbărilor pot doar să speculez că ajustările de ordin grafic au crescut consumul de resurse dar în același timp nu pot să nu menționez faptul că pe un server unde sunt mai mult de 16 jucători cadrele din joc (Frames per second) oscilează la greu. Consider că lansarea 4.2 a fost mișcare greșită de vreme ce așa zisul sistem de protecție împotriva trișorilor este oarecum… absent. Mă bucur că am păstrat versiunea 4.1 în calculator care așa veche și pe partea de servere mai vulnerabilă, se miscă mai bine pe servere unde există mai mult de 16 jucători prezenți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *