Pentru cei care nu stiu Urban Terror este un FPS gratuit, comparabil cu Counter Strike, care foloseste motorul ioquake3 eliberat sub GPL. Versiunea curenta este 4.1 si din experienta avuta cu jocul pot spune ca este destul de bun pentru “pretul” pe care il are.
De ceva timp incoace se tot vorbeste de versiunea 4.2 a jocului Urban Terror, versiune care va aduce cu ea multe imbunatatiri inclusiv cele de natura grafica(eye-candy). Din pacate pentru mine ca si jucator, la mai bine de jumatate de an de cand zvonul circula, nici macar o versiune alpha a jocului nu exista, numai vorbesc de un status al constructiei. Pe de alta parte ca si utilizator inregistrat pe site-ul lor pot observa faptul ca reusesc ca aduca forte proaspete echipei din spatele jocului si mai observ si cateva “firmituri” aruncate comunitatii in care se mai reaminteste despre Urban Terror 4.2. Pe mine personal acest lucru ma face sa imi pun 2 intrebari:
1. De ce dezvoltatorii nu sunt deschisi catre comunitatea existenta pentru a le cere un feedback?
2. De ce atata mister in ceea ce priveste statusul de constructie a jocului?
Unii dintre cei care vor citi acest articol vor crede ca le critic munca celor care au creat jocul, va asigur ca acest lucru este total gresit. Ceea ce critic eu este lipsa de transparenta si comunicare a echipei care construieste jocul. Ca si jucator si membru al comunitatii internationale a Urban Terror doresc sa va impartasesc propriile mele opinii in ceea ce priveste viitorul versiunii 4.2, daca este asa sau nu ramane de vazut. Asa cum bine se stie si mai ales observa multe jocuri ofera macar o versiune alpha fanilor pentru a obtine un feedback si pentru a stii care sunt plusurile dar mai ales minusurile ce trebuie corectate. Eu unul sunt de parere ca ambele intrebari pot fi cuprinse de un singur raspuns (opinie personala) bine elaborat: Frozen Sand, adica echipa de dezvoltatori (constructori) a jocului, trece printr-o perioada nu tocmai favorabila asemeni multor alte entitati existente, din punct de vedere economic avand resursele intinse la maxim. Ca si pata de culoare pentru joc sa nu uitam de un proces intentat celor de la Frozen Sand din cauza violentei pe care jocul o propaga care din punct de vedere financiar poate lasa de asemenea un gol de vreme ce jocul este gratuit. Aceste doua lucruri ma pot face sa presupun un prim eveniment nefericit la care am putea asista cand Urban Terror 4.2 va aparea: varianta comerciala a jocului. Pe de alta parte lipsa unei versiuni alpha (macar) si a unui calendar de constructie poate sa indice un alt fapt si anume ca Urban Terror 4.2 exista doar cu “ajutorul” schelelor asemeni unei constructii incepute dar neterminate. Daca la alte jocuri precum Xonotic avem o versiune git sau precum la Debian versiunea Testing, la Urban Terror avem decat clipuri de cateva secunde pe canalul lor de youtube sau postate pe forumul comunitatii in care se arata ce va fi 4.2, firmituri care au menirea de a tine fanii jocului cu spiritul aprins in ceea ce priveste noua versiune, versiune care se lasa cu greu asteptata. Astfel ajung la un al doilea eveniment nefericit de asta data pentru fani, lipsa coeziunii dintre cei care construiesc jocul dar si lipsa resurselor care sa ii sustina in acest demers.
Pot continua sa mai speculez dar nu o voi face din simplul motiv ca cele doua premise ale mele acopera un spectru larg de probleme care exista si care sunt ascunse membrilor comunitatii, din dorinta de a avea o comunitate stabila. Din punctul meu de vedere problemele financiare par mai importante decat cele avute de echipa caci indiferent cat de deschisa ar fi o persoana in a crea ceva gratuit exista anumite lucruri care nu sunt oferite gratis care in cele din urma ajung sa scindeze echipele oricat de unite ar fi. Marea supriza ar fi ca jocul sa devina comercial desi nu sunt semne in acest sens sau o mare dezamagire pentru fanii jocului care dupa o perioada de lunga asteptare sa aiba un joc gratuit dar care fie le depaseste cerintele hardware sau care nu le ofera ceea ce si-ar fi dorit. Oare ce va fi?…