Reclama este sufletul comerțului zice o vorbă, lucrul acesta aplicându-se implicit și Internetului care reprezintă un mediu propice pentru dezvoltarea comerțului electronic. Transmiterea reclamelor se realizează de către companii prin plasarea de bannere pe site-urile web care aleg să le afișeze dar și prin folosirea ”fursecurilor electronice” (a.k.a cookies) care personalizează anunțurile în funcție de conținutul paginii, pentru a atrage clienți care să finalizeze o comandă dintr-un magazin virtual.
La ora actuală există extensii specifice ale Mozilla Firefox care blochează bannerele și oferă utilizatorilor șansa de a controla acele cookies oferite de site-urile web, dar se pare că Organizația Mozilla vrea să implementeze acest lucru direct în navigatorul de internet Firefox, mai precis o dată cu versiunea 22, eliminând necesitatea de construire manuală a unui set de reguli cu excepții pentru anumite site-uri. Introducerea acestei noi politici de confidențialitate vizează eliminarea așa numitelor third-party cookies, oferite de cele mai multe ori de rețele de publicite ale căror site-uri nu au fost accesate de către utilizator în mod direct.
Conform unui mesaj transmis de Mike Zaneis pe Twitter, introducerea acestei funcții în navigator aruncă o lovitură puternică, în speță, companiilor pubilcitare care vor fi nevoie să accepte această stare de fapt și care desigur vor căuta noi metode de implementare a publicității online. Jos pălăria în fața acestui demers care face din Organizația Mozilla cu adevarat o entitate ce dorește să respecte intimitatea utilizatorilor atunci când navighează pe Internet.